maanantai 16. joulukuuta 2013

Joulukalenteri luukku 16: Miksi juuri kanit?

Moikka! Tänään pohdiskelen miksi juuri kanit. No en oo tätä asiaa ennen miettinyt. Tuntuu vaan jotenkin oikeelta hankkia se kani eikä vaikkapa marsua tai hamsteria. Mulla ei oo mitään niitä vastaan mutta mulle tuntu jotenkin paremmalta ottaa vähän isompi jyrsijä tai no kani kun kania ei luokitella jyrsijäksi. Tykkään kanien vilkaudesta ja niiden olemuksesta. Mulla ei nimittäin oo kamalasti kokemusta marsuista tai muista niin en tiiä mut tuntuu jotenkin että kani olisi tosi seurallinen eläin. Ja niinhän ne on! :)  Meidän kaneilta ei ainakaan seurallisuutta puutu varsinkin Porkkana on änkemässä joka ikiseen asiaan mukaan tai menemässä ulos perässä. Eli tykkään niiden seurallisuudesta. :) Tykkään myös kanien ulkonäöstä, karvainen,lupsakka ja omaperäinen. Rakastan katsella kun kanit höpsöttelevät. Niillä on aina omat jutut mielessä ja tekevät kaiken mukamas määrä tietoisena ja sitten ne onkin jossain oven ja seinän välissä jumissa ja saa olla auttelemassa pois.


+Seurallisia
+Höpsöjä
+Kivaa seuraa ja katseltavaa

Tossa nyt jotain pientä mun mielestä mukavaa kaneissa, tottakai niissä on huonotkin puolet enkä oo väittämässä että esim. marsut ja hamsterit ois jotenkin huonompia vaan MÄ ITE tykkään kaneista :)




Kuka nyt tällästä höppänää voi vastustaa? :D <3

2 kommenttia:

  1. Musta tuntuu että Porkkana ois sulle paljon tärkeempi kun Pilvi. Aina laitat näihin kalentereihinki pelkkiä Porkkanan kuvia! Mitä nyt Pilvi on ollu myös jossain mukana. Muista että sekin on eläin ja se tarvitsee hoitoa ja hoivaa saman verran kuin Porkkanakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on paljon enemmän kuvia Porkkanasta kun Pilvestä joten se on syy siihen. Molemmat kanit on yhtä rakkaita ja saavat yhtä paljon huomiota :)

      Poista